Joc dame chinezești

180,00 MDL
In stoc
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: TT8027 Ai nevoie de ajutor? +373 78800700
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Review-uri (0)
Cum se joacă Şah chinezesc

Fiecare jucător are la dispoziţie 10 bile de aceaşi culoare pe care le plasează intr-un colţ al tablei de joc scopul fiind de a ajunge cu toate cele 10 bile în colţul opus.
Fiecare jucător va muta, pe rând, câte o bilă în oricare din găurile adiacente libere. Bila poate fi mutată in orice direcţie.
Dacă lângă bila pe care jucătorul vrea să o mute se găseşte o bilă proprie poate sări peste aceasta atâta timp cât gaura în care urmează să ajungă nu este ocupată.
După o săritură jucătorul mai are dreptul la încă o mutare, cu aceaşi bilă.
Nu se poate sări peste bilele adversarilor.
Cine ajunge primul cu toate cele 10 bile în colţul opus celui de unde a plecat este declarat câştigător.

Reguli
Șahul / Dame chinezești este o distracție obișnuită în orașele chineze. Piesele încep în poziția prezentată în diagrama de mai sus. Care jucător se mută primul a variat de-a lungul istoriei și de la o parte a Chinei la alta. Diferite cărți xiangqi recomandă fie că partea neagră, fie cea roșie se mișcă mai întâi. Unele cărți se referă la cele două laturi ca la nord și sud; ce direcție corespunde cărei culori variază și de la sursă la sursă. În general, Roșu se mișcă primul în majoritatea turneelor ​​moderne.

La rândul său, fiecare jucător mută o piesă din punctul pe care îl ocupă, într-un alt punct. În general, pieselor nu li se permite să se deplaseze printr-un punct ocupat de o altă piesă. O piesă poate fi mutată într-un punct ocupat de o piesă inamică, caz în care piesa inamică este capturată și scoasă de pe tablă. Un jucător nu poate captura una dintre piesele sale. Piesele nu sunt niciodată promovate (transformate în alte piese), deși soldatul se poate mișca lateral după ce traversează râul. Aproape toate piesele captează folosind mișcările lor normale, în timp ce tunul are o mișcare specială de captură descrisă mai jos.

O instanță de șah mat care presupune că tunul este sigur și că Black nu poate bloca cecul. Calul nu este necesar pentru acest șah mat.
O instanță de șah mat care presupune că tunul este sigur și că Black nu poate bloca cecul. Calul nu este necesar pentru acest șah mat.
Jocul se termină atunci când un jucător face șah matul generalului celuilalt. Când generalul este în pericol de a fi capturat de jucătorul inamic la următoarea sa mișcare, jucătorul inamic a „dat un cec” (照 將 ​​/ 將軍, prescurtat ca將 jiāng ), iar generalul este „în cec”. Ar trebui anunțat un cec. Dacă jucătorul generalului nu poate face nicio mișcare pentru a împiedica capturarea generalului, situația se numește „șah mat” (將 死). Spre deosebire de șah, în care impasul este o remiză, în xiangqi, este o pierdere pentru jucătorul oprit. Despre acest sunet

În xiangqi, un jucător - adesea cu un dezavantaj material sau de poziție - poate încerca să verifice sau să alerge piese într-un mod astfel încât mișcările să cadă într-un ciclu, împiedicând adversarul să câștige. Deși acest lucru este acceptat în șahul occidental, în xiangqi, următoarele reguli speciale sunt folosite pentru a face mai dificilă tragerea jocului prin verificare sau urmărire fără sfârșit, indiferent dacă pozițiile pieselor sunt sau nu repetate:

Un jucător care face verificări perpetue cu o singură piesă sau mai multe piese poate fi considerat că a pierdut, cu excepția cazului în care el sau ea încetează o astfel de verificare.
Un jucător care urmărește perpetuu orice piesă neprotejată cu una sau mai multe piese, cu excepția generalilor și soldaților, va fi condamnat să fi pierdut, cu excepția cazului în care el sau ea încetează o asemenea goană. 
Dacă o parte verifică permanent și cealaltă parte urmărește perpetuu, partea verificatoare trebuie să se oprească sau să fie considerată că a pierdut.
Când niciuna dintre părți nu încalcă regulile și ambele persistă să nu facă o mișcare alternativă, jocul poate fi condus ca o remiză.
Când ambele părți încalcă aceeași regulă în același timp și ambele persistă să nu facă o mișcare alternativă, jocul poate fi condus ca o remiză.
Seturi diferite de reguli stabilesc limite diferite pentru ceea ce este considerat perpetuu. De exemplu, regulile club xiangqi permit unui jucător să verifice sau să alerge de șase ori consecutive folosind o singură piesă, de douăsprezece ori folosind două piese și de optsprezece ori folosind trei piese înainte de a considera acțiunea perpetuă.

Regulile de mai sus pentru a preveni verificarea și urmărirea perpetuă, deși sunt populare, nu sunt singurele; există numeroase situații de joc final.

Informatii conformitate produs
Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!